Klientská sekce

Časté dotazy

SLUŽBY

Které oblasti pokrýváte?

Jak rychle dokážete udělat připojení k internetu?

  • Od podpisu smlouvy do 3-5 pracovních dní.

Je možné připojit více počítačů? A jakým způsobem?

  • Určitě lze, ideálně použitím wifi routeru

Je možné u Vás zakoupit router? Kolik stojí?

  • Ano, je možné si u nás zakoupit router, cena činí od 500 Kč vč DPH + zajistíme i jeho nastavení.

Je připojení datově omezené?

  • Připojení je bez omezení velikosti přenesených dat.

Zařízení např. anteny si musím kupovat?

  • Nemusíte, celou dobu trvání smlouvy máte od nás zařízení zapůjčené. Pokud má zákazník zájem, je možné si zařízení koupit.

Co je portálová aplikace?

  • Jedná se o informační zákaznický systém dostupný přes web se zabezpečeným připojením. V systému jsou zákazníkům dostupné informace o plánovaných odstávkách, poruchách, výpisy hovorného, další informace. Připravuje se informace o vydaných, uhrazených a neuhrazených fakturách.

 


SMLOUVA A PLATBY

Smlouva se uzavírá na dobu určitou? Na jak dlouho?

  • Ano, smlouva se uzavírá na dobu určitou a to buď na 12 či 24 měsíců. Po uplynutí této doby se smlouva převádí většinou na dobu neurčitou.

Je možné si tarif v průběhu smlouvy změnit?

  • ano, změna tarifu je možná. Změna je bezplatná a tarif si můžete zvýšit či snížit nebo přidat další služby. Změna je provedena k dohodnutému termínu nebo k prvnímu dni následujícího měsíce.

Jaké jsou možnosti placení internetu?

Můžete si zvolit metodu:

  • Bankovním převodem

  • Osobně na naší pobočce – Hanychovská 169/43, 460 10, Liberec

  • Inkasem

Metodou SIPO nelze platit

Máte výpovědní lhůtu?

  • Ano, výpovědní lhůta činí 3 měsíce, viz Smlouva a Všeobecné podmínky.

Je možné dočasně pozastavit služby?

  • Ano, tuto možnost také nabízíme ve zvláštních případech.

Lze převést službu na nového uživatele?

  • Smlouva lze jednoduše převést na jinou osobu (jiného člena domácnosti, nový nájemník apod.), lze i přepsat smlouvu z fyzické osoby na právnickou.

Stěhuji se na novou adresu, lze převést i služby?

  • Ano, kontaktujte nás.

Je možné smlouvu na dobu určitou možné vypovědět dříve?

  • Pokud ukončíte smlouvu z důvodu stěhování, můžeme realizovat překládku služby a připojit vás v novém bydlišti, pokud to bude technicky možné.

  • V případě, že se místo vás nastěhuje někdo jiný a bude mít zájem o naše služby, též je možné ukončit smlouvu dohodou bez výpovědní lhůty

  • Ukončení smlouvy je velmi individuální a záleží na více okolnostech a podléhá vždy Všeob podm.

  • Prosím v případě dřívějšího ukončení smlouvy nás vždy kontaktujte


POJMY

Co znamená agregace? Symetrie?

  • Symetrické připojení – přenosová rychlost stahování a odesílání dat je stejná a je podstatně výhodnější než asymetrické připojení, tím i dražší
  • Asymetrické připojení - přenosová rychlost dat k uživateli je vyšší než rychlost odesílání např. ADSL  a VDSL přípojky

Jaký je rozdíl mezi Vyhrazeným-garantovaným a agregovaným připojením?

  • Vyhrazené připojení – připojení je bez agregace, zákazníkovi jsou garantované služby (vhodné pro připojení firemních zákazníků)
  • Agregované připojení  - sdílení internetové konektivity dalšími uživateli tzn. dělí se o přípojnou rychlost což znamená snížení přípojné rychlosti

Co je FUP? Používáte FUP?

  • FUP – datový limit v naší sítí nepoužíváme

Co znamená zkratka „Kbps“?

  • „Kbps“ (Kilobites per second) znamená počet přenesených Kilobitů dat za jednu vteřinu. Čím vyšší číslo, tím rychlejší internet.


TECHNICKÉ DOTAZY

Měření rychlosti připojení

  • Rychlost si můžete změřit na níže uvedených nezávislých měřičích. Měření je pouze orientační a závislé na okamžitých podmínkách sítě.
    rychlost.cz
    dsl.cz
    speedtest.net

Jaký je server příchozí a odchozí pošty a DNS servery?

  • DNS servery: 81.92.158.230, 81.92.155.1

  • Nefunguje-li Vám odchozí pošta z Vašeho klienta (MS Outlok, Thunderbird, ...), nastavte adresu odchozí pošty následujícím způsobem:
    Adresa pro odchozí poštu: smtp.coprosys.cz
    Port odchozí pošty: 25

Instalace vs samoinstalace

  • Instalaci připojení provádí náš technik. Zákazník si může připravit přípojné vedení dle pokynů poskytovatele.

Jak zjistím svou IP adresu?

  • IP adresu zjistíte buď přímo ve vašem počítači nebo na internetu například zde www.mojeip.cz/

Jak si mám zabezpečit počítač?

  • Doporučujeme nainstalovat kvalitní antivirový software a dbá na pravidelné aktualizace antiviru a operačního systému.  Chránit svá přístupová hesla do počítače, wifi routeru, mailu apod. Doporučujeme mít zapnutou bránu firewall.
  • Řešení najdete například v naší sekci Bezpečnost dat

PROBLÉMY

Časté a opakované vypadávání připojení

  • Nejprve zkontrolujte, zda jsou všechny kabely řádně zastrčeny v zásuvce a v routeru

  • Restartujte modem, wifi router

  • Vyzkoušejte připojit počítač přímo k modemu kabelem

  • V případě neustálého vypadávání připojení, kontaktujte nás

Nízká rychlost připojení

  • V případě, že internet vykazuje nízkou rychlost připojení, tak nejprve zkuste:

    • Zkontrolovat všechny kabely mezi internetovou zásuvkou, modemem a Vaším počítačem

    • V případě wifi routeru – router restartujte vytažením napájení z elektřiny, nechte bez energie minimálně 1 min

  • V případě, že připojení stále vykazuje nízkou rychlost, tak nás kontaktujte

Nefunguje nám internet

Nefunkční internet může mít více příčin:

  • Nejprve zkontrolujte, zda jsou všechny kabely řádně zastrčeny, jak do modemu, popřípadě do wifi routeru

  • Pokud je vše v pořádku, restartujte všechna zařízení (modem, wifi router, přijímací anténu) odpojením od elektrické energie na cca 1 min.

  • Pokud i po tomhle kroku stále internet nefunguje, kontaktujte nás.

Na modemu svítí všechny kontrolky, ale internet nefunguje

  • V tomto případě nejdříve restartujte modem případně i wifi router vytažením napájení z elektřiny na 1 min. a opětovně vyzkoušejte připojení.
    V případě přetrvávající chyby nás kontaktujte.

Nefunkční IPTV

Nefunkční služba IPTV může mít více příčin, proveďte následující kroky:

  • Zjistěte, zda máte funkční internet

  • Zkontrolujte, zda jsou všechny kabaly správně a důkladně zastrčeny

  • Restartujte set-top-box vytažením z elektriky na dobu cca 1 min.

  • Po opětovném zapojení set-top-boxu do elektřiny jej zapněte a chvíli vyčkejte, než vše naběhne

Pokud IP TV stále nefunguje, kontaktujte nás.

 


 

zavolejte nám
+420 488 577 777

Zpracovávám...